Çarşamba, Mart 28, 2007

P&G, Unilever Size Ne Çağrıştırıyor?

YAZIYI OKUMADAN BİR DÜŞÜNÜN "p&g" MARKALI HANGİ ÜRÜNÜ KULLANIYORSUNUZ YA DA "unilever" MARKA?


Düşündünüz aklınıza bir çok ürün geldi..tanıyor olabilirsiniz Unilever ile P&G yi. Ama şunu bilin ki tanıyor iseniz; siz etiketlere bakan kesimsiniz. Çoğumuz aldığımız ürünlerin markalarının ardında, sayısız yüzlerce markaya sahip devler olduğunun farkında bile değiliz.

P&G yani William Procter ve James Gamble’n 1837’de Cincinnati’de kurdukları PROCTER AND GAMBLE kesinlikle evinizde bir yerlerde size gizliden gizliye gülümsüyor. Siz aldığınız çoğu ürünü birbirine rakip mallar sanırken aslında aynı şirketin alt markalarını satın alıyorsunuz. Bu markanın altındaki devler neler derseniz… Bazıları:
Alo, Ariel, Ace, Mr.Proper, Orkid, Alldays, Discreet, Pantene, Blendax, Rejoice, Head and Shoulders, Herbal Essences, İpana, MaxFactor, Prima….


Peki ya Unilever; 1930’da Hollandalı margarin üreticisi ve İngiliz sabun üreticisi birleşir. "Margarine Unie" + "Lever Brothers"; olur Unilever. Peki nedir alt markaları? Bazıları:
Algida, Becel, Knorr, Komili, Lipton, Sana, Cif, Domestos, Omo, Rinso, Yumoş, Axe, Clear, Dove, Elidor, Lux, Rexona, Signal

Bu iki şemsiye marka, ortalama 100 yıldır bizim gündelik ihtiyaçlarımızı karşılıyorlar. Onlara rakip çıkarır mıyız bilmiyorum ama ilk aklıma Evyap geldi. İnşallah markalarının devamı gelir.
EvyLady, EvyBaby, Duru, Fax, Gibbs, Sanino, Arko…

2 yorum:

Rüstəm Məmmədov dedi ki...

Evyapa başarılar.
Aslında Türkiye'de şemsiye markaların sayısının artacağını beklemekteyim. Aile şirketleri, ve hatta bunların bazılarına aile markaları da diyebiliriz, bir dönem sonra artık şemsiye marka olarak çok sayıda markayı bünyesinde barındıracaktır. Bu başlamış bir süreçtir.
P&G ve Unileverin en büyük özelliği bildiğin gibi ana marka olarak öne çıkmamaları sadece kalitenin simgesi olarak P&g veya Unileveri kullanmaları. Mesela, hiç P&g şampuan veya bilmem ne gören oldu mu? Olmaz.
Türkiye'de bunu yapacak olan şirketler bir dönem sonra çıkacaktır. Bilmem falanoğlu firmasi ve markası yeni ürün grubundas artık Falanoğlunu kullanmayacak ve ana marka olarak başka bir isimi kullanacaktır. Bu aslında marka yönetimi ile bağlı bir durumdur. Aslında, eğer birçok marka eğitim konusuna odaklanır ve kendi bildiğim en doğrudur mantığından kopabilse bu süreç daha da hızlanacaktır. Türkiyede senin gibi zeki ve yenilikçi Pazarlamacılar Türkiye'den P&g'ler, Unilever'ler bilmem neler çıkaracaktır mutlaka.
Sevgilerle Aysuhan...

Red Royal dedi ki...

Evyap konusunda aşağı yukarı hemfikirim ancak Evyap ın da ne kadar milli olduğu konusunda az da olsa endişelerim var.. Bu konu ile ilgili geniş çaplı bir araştırma yapıp internet sitemde yerli malı kullanımını teşvik için bir kampanya başlatmayı planlıyorum..
Bu Sitden..